Tuesday, September 7, 2010

Kematian yang sentiasa mengejar kita.Bersediakah kita??


Subuh yang tenang...Alhamdulillah syukurku padaMu ya Allah..aku masih diberikan kesempatan olehMu untuk melihat dunia ini kembali dari “kematian” yang sementara..ya kematian!..perkara yang sering bermain-main di benak fikiranku akhir2 ini...usai solat subuh td pun,di atas motor perkara ini ligat berpusing di minda student Faculty kejuruteraan ini yang bajet kritikal..apakah pengakhiran hidupku??bilakah pengakhiran hidupku???bagaimanakah pengakhiran hidupku??? Dan adakah aku telah bersedia??? persoalan2 yang ligat memutarkan fikiranku...


Dikala dosa yang dilakukan setiap hari..kemungkaranku kepadaMu ya Allah..adakah aku mampu mencapai huznulkhatimah???atau su’ulkhatimah pengakhiranku???semoga Kau berikan yang terbaik untuk diriku,keluargaku, sahabat-sahabatku dan seluruh umat islam di dunia ini..amin....aku tertarik pada penulisan yang bertajuk “Aku telah dikhitbah.Bahagiakah aku???” dari blog salah seorang sahabatku..pabila telah dikhitbah, pasti kita akan bahagia..tetapi bagaimana pula kalau telah dikhitbah oleh malaikat maut?? Bahagiakah aku menjawab soalan-soalan “romantic” Mungkar dan Nangkir di dalam peraduanku???dengan keadaan amalku kitika ini,jauh sekali aku mampu menghadapinya..Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa hambaMU ini, jangan Kau palingkan hati ini dariMU, pandanglah kami dengan pandangan rahmatMU, sesungguhnya kami tidak mampu menanggung seksaan api nerakaMU, ampunkanlah kami!


" Setiap yang bernyawa akan merasakan mati. Dan hanya pada hari kiamat sajalah diberikan dengan sempurna balasanmu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, sungguh, dia memperoleh kemenangan. Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya. "

- Surah Ali Imran (3): 185



3 comments:

Ahmad Tajuddin said...

salam ziarah...
huhu,ana pun sudah dikhitbah..tapi still x insaf2....

Farid Albariti said...

ana pun...

prof harizz said...

kita sume dh..tp xtau "majlis"nye bile..Allah je yg tau

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates