Thursday, January 6, 2011

Keinginanku...


Andainya aku ingin memilih pasangan, aku mahukan yang buta pada matanya, yang pekak pada telinganya, yang bisu pada lidahnya, yang cacat pada derianya, yang kudung pada tangannya, yang lumpuh pada kakinya...orang akan berkata padaku GILA!


Biar apa orang kata, biar seluruh manusia memandang jelek terhadap aku dan dia, yang penting cinta aku pada dia takkan berubah. Dan cinta kami pada Rabbi akan terus bertambah..


Yang BUTA pada matanya itu adalah yang tidak pernah teringinkan untuk melihat keseronokan dunia yang hanya mendatangkan dosa. Yang PEKAK pada telinganya adalah yang bencikan segala umpatan, hasutan, fitnah dan segala kejahatan mulut manusia menabur kata-kata. Yang CACATpada derianya adalah yang sentiasa menjauhkan dirinya dari segala sentuhan maksiat. Yang KUDUNG pada tangannya adalah yang memelihara segala anugerah tuhan padanya dari segala perkara yang keji dan dimurkai Allah. Yang LUMPUH pada kakinya adalah yang sentiasa menjaga langkahnya agar tidak menuju pada jalan daripada jalan-jalan neraka.


Ingin mendapat YANG TERBAIK, aku mestilah menjadi YANG TERBAIK . Dan sedang berusaha menjadi YANG TERBAIK.Insyallah.peace!



P/S: HIDUP MATIKU KERANA MU YA ALLAH..TIADA YANG MELEBIHI KECINTAANKU KEPADAMU.


*sekadar coretan selepas subuh

1 comments:

Farid Albariti said...

Ameen... Menarik artikel ni..

Rasanya nta lebih cepat smpai ni.. :-P

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates