Thursday, May 14, 2009

entahla....

Banyak benda yang dianugerahkan Allah kepada kita. Setiap kita menggunakannya seharian. Pelajar penat studi, pekerja penat ke tempat kerja, mengira jika dia si akauntan, merawat jika dia si doktor, menulis dan berfikir jika dia si manager. Tetapi untuk apa habis kudrat yang ada seharian digunakan? Pada hujung hari, mereka penat dan kemudian perlukan rehat. Begitulah putaran hidup.
Tetapi siapakah yang telah menggunakan habis-habisan apa yang ada padanya untuk Islam? Apakah agaknya jika terdapat 10 orang dari manusia yang siang malamnya berfikir, bekerja, menggunakan otak dan hatinya, menggunakan semaksima tenaga dan rohnya untuk Islam? apa jika 100, 1000?
Tentu Islam akan berkembang, akan mara dan tinggi sebagaimana tingginya syarikat-syarikat korporat Petronas, TM dan Celcom.
Tetapi siapa yang akan berbuat begitu? kerana tiada gaji yang dibayar untuk pekerja Islam sebegitu lumayan. Pahala suatu yang tidak kelihatan. Akhirat tidaklah secerah dan seclear  yang keluar dari mesin ATM. So tidak hairan, Islam tidak naik-naik senaik menara Petronas dan Telekom.
Moga anda orangnya yang mula mengorak untuk memaksimakan masa, fikiran dan apa yang ada? untuk Islam.
wallahualam....

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates